novy sposob cs pisania

Pavel Satrapa PAVEL.SATRAPA at vslib.cz
Thu Feb 23 09:15:17 CET 1995

Nejlepsi klavesnice je samozrejme ta, kterou si clovek napise sam  :-)

Ja osobne se prilis inteligentni klavesnice docela bojim. Nakonec to
obavam se skonci tak, ze clovek bude muset intenzivne premyslet, co se
napise, kdyz stiskne ...  Jakmile nemam jistotu, ze na obrazovce se tupe
opisuje to, co mackam, musim neustale kontrolovat, zda vysledny text je
skutecne takovy, jaky jsem chtel. Pripadne je samozrejme treba opravovat
mista, kde jsem nechte vyvolal dzina z lahve a on provedl neco, co jsem
nechtel (viz bezzuby => beZuby). To povede k nemalemu zdrzeni. Obavam se,
ze kazde rozumne pravidlo bude mit furu protiprikladu.

> mame zapisat:    L.~Li       postupne som sa dopracoval k 4. pripadu
> 4.  l. li

Jestli jsem to dobre pochopil, samotne pismeno, nasledovane teckou, je
interpretovano jako iniciala. Co kdyz potrebuji napsat   a. s.   (zkratka
akciove spolecnosti). Nechci, abych dostal   A.~S.~

> alebo mame zapisat    k"o"n 66. "Ze
>           ("o je o s vokanom, "n je n s makcenom, "Z je velke Z s makcenom)
> 1. kshift"oshift"n shift6shift6. shift"shiftZe    (bez pouzitia num. klav.)
> 2. kshift"oshift"n 66. shift"shiftZe          (s num. klav., ale ta je od ruky)
> 3. k[] 66. zze         (pod klavesou [ mam "o a pod ] "n. Cize teraz stlacim

Ve variante 3 mi nejak ujel vlak. Jestli to dobre chapu, pouziva se 6
nikoli z numericke klavesnice. Ale na teto klavese by melo byt z s hackem.
Pak jsem jeste nepochopil, jakym kouzlem se nad koncovym Ze ocitne hacek.
Podle okolniho textu se zda, ze by se po   k[] 66. zze   melo objevit
  k"o"n "Z. Ze
Ale to bude spis tim, ze funkce klavesnice byla v dopise jen naznacena a
presna pravidla by to zrejme rozjasnila.

Myslenka je urcite zajimava a verim, ze ji kolega Bitto dovede ke sve
spokojenosti. Bude-li klavesnice zverejnena, rad ji zkusim. Nicmene
pochybuji, ze si na sebe zvykneme.

Preji vsem pekny den

 Pavel Satrapa                    Liberec University of Technology
 E-Mail: Pavel.Satrapa at vslib.cz   Dept. of Computer Science
 Phone:  +42-48-329-374           Halkova 6, 461 17 Liberec
 Fax:    +42-48-27397             Czech Republic