novy sposob cs pisania

Ladislav Bitto geoflabi at savba.savba.sk
Thu Feb 23 10:53:45 CET 1995

> Nejlepsi klavesnice je samozrejme ta, kterou si clovek napise sam  :-)

s tym s Vami uplne suhlasim. Veci som postavil tak, ze mam sucasne k
dispozicii tri rozne klavesnice. To znamena, ze bez prepinania mozem zapisat
vsetky horne znaky (aj anglickej a aj slovenskej sucasne) na dve stlacenia
ale bez shiftu. Samozrejme shift funguje aj nadalej ako ma.

> Ja osobne se prilis inteligentni klavesnice docela bojim. Nakonec to
> obavam se skonci tak, ze clovek bude muset intenzivne premyslet, co se
> napise, kdyz stiskne ...  Jakmile nemam jistotu, ze na obrazovce se tupe
> opisuje to, co mackam, musim neustale kontrolovat, zda vysledny text je
> skutecne takovy, jaky jsem chtel. Pripadne je samozrejme treba opravovat

aj ja som sa z toho bal, ked som sa do toho pustil. Teraz uz ale mozem za
seba a za par kolegov povedat, ze je to ok. Tam takmer nie je naco privykat.
Vsetko je tam, kde to clovek caka. Treba sa len snazit aby dal velke ked
treba, ked male tak male a ked cislo tak cislo. Mozem povedat, ze pri
praktickom pisani to uz dokaze.

> mista, kde jsem nechte vyvolal dzina z lahve a on provedl neco, co jsem
> nechtel (viz bezzuby => beZuby). To povede k nemalemu zdrzeni. Obavam se,
> ze kazde rozumne pravidlo bude mit furu protiprikladu.

bezzuby sa jednoducho napise tak ako vidite. Velke pismeno (ako som uz rano
na to odpovedal) sa urobi iba na zaciatku slova. Cize len vtedy, ked je:
na 1. stlpci alebo pred nim su nasledujuce znaky:  .~(){}[]/- a medzera.
Za tych 20 a niekolko dni neprisiel za mnou nikto, ze to je brzda, skor
naopak. Hovoria mi, ze to malo byt uz davno.

> Jestli jsem to dobre pochopil, samotne pismeno, nasledovane teckou, je
> interpretovano jako iniciala. Co kdyz potrebuji napsat   a. s.   (zkratka
> akciove spolecnosti). Nechci, abych dostal   A.~S.~

ked je to skratka, tak by to asi malo byt spolu a.s., teda bez medzery, ale
aj ked to zapisete tak ako je vyssie to neda na velke, lebo mu chyba znak ~
Cize prehodi na velke po druhom malom pismene ked: pred nim je ~ a pre nim .
a pred . je male pismeno a pred tym malym pismenom je medzera alebo (){}[]

> Ve variante 3 mi nejak ujel vlak. Jestli to dobre chapu, pouziva se 6
> nikoli z numericke klavesnice. Ale na teto klavese by melo byt z s hackem.
> Pak jsem jeste nepochopil, jakym kouzlem se nad koncovym Ze ocitne hacek.
> Podle okolniho textu se zda, ze by se po   k[] 66. zze   melo objevit
>   k"o"n "Z. Ze
> Ale to bude spis tim, ze funkce klavesnice byla v dopise jen naznacena a
> presna pravidla by to zrejme rozjasnila.

tu sa musim ospravedlnit. Namiesto zze som mal pisat 66e a ked sa pozrem na
obrazovku uz tam bude Ze (s makcenom samozrejme). To umoznuje ta skutocnost
(na to som uz tiez odpovedal rano), ze v slovencine existuje len jedno
slovo, ktore sa da vykladat zo znakov, ktore su namiesto cisiel na
standardnej klavesnici.

> Myslenka je urcite zajimava a verim, ze ji kolega Bitto dovede ke sve
> spokojenosti. Bude-li klavesnice zverejnena, rad ji zkusim. Nicmene
> pochybuji, ze si na sebe zvykneme.

je to urcite zaujimave, ako to tvrdia aj kolegovia. Nikomu sa neda nic
vnucovat, ja sa Vam len snazim dat na vedomie, ze nam sa to zda prijemne.
Ked ludia presli na ten sposob, tak nieco v tom bude. Inac by ma asi
zrubali.

Zdravi
                     LB