greman.sty (zarazeni ghyph31)

Wagner, Zdenek WAGNER at icpf.cas.cz
Wed Dec 20 12:56:14 CET 1995

 ---
> [...]
>
> Stahnul jsem si tedy z Libereckeho serveru german.sty (v 2.5 z 1.1.
> 1995) od Bernda Raichleho a tento soubor jsem nacetl do
> prekladaneho dokumentu. Vyskytlo sw\e vsak nekolik problemu s nimiz
> si zatim nevim rady.
>
> TeX nerozdeluje slova, resp. rozdeluje podle us-paterns a to i kdyz
> jsem napsal novy lhyphen.tex podle navodu uvedenem v dokumentaci ke
> stylu, kde se ma nacitat ghyphen31.tex, ktery take je v aktualnim
> adresari. Dale jsem si sehnal docstrip.tex z instalace LaTeX2e,
> ktery je podle navodu tez nutny, ale stale nic. (pouzivam LaTeX2.09).

To je prvni problem. ghyphen31.tex je pro LaTeX2e.

> Mam navic zmatek co jsou to soubory *.ins a *.dtx a jak souvisi se
> souborem *.tex (napr. v pripade zmineneho douboru docstrip.*).

To je napsano v dokumentaci LaTeXu2e.

> Muze to byt dale tim, ze sam nemecky neumim a preklad dokumentace
> nemusi byt dokonaly, ale nejspise to je v me neznalosti.
>
> Nemel nahodou nekdo stejny problem a mohl by mi tedy poradit?
>
> Nemcina v TeXu tady myslim uz diskutovana byla, ale jestli se
> nepletu, skocilo to tak, ze se TeXu reklo pouze, ze ma vzory pro
> rozdelovani nahrat z jineho souboru (nemeckeho) a tim to zhasne.
> Radsi bych cely styl do LaTeXu.

Vzory deleni musite nahrat pri vytvareni formatu, protoze \patterns zna
pouze iniTeX. Pak potrebujete prikaz pro prepnuti jazyka, coz se nejlepe
zaridi napr. v german.sty.

> A jeste jeden dotaz na zaver. Prehlasky se v uvedenem stylu pisi
> pomoci \" nebo je pry mozne pouzit rezident s kodovanim OT1. Nevite
> nekdo o necem takovem? Pokud ano kde? Sehnal jsem si MKEV, ktery je
> vsak nejak "nabourany" a nemecky vubec neumi, i kdyz to v helpu
> inzeruje. Zmenu pomoci dosovskeho keyb povazuji za posledni moznost.

Standardne se pouziva \"a apod., german.sty definuje aktivni uvozovky, takze
lze psat "a, ceske tcp pro emTeX obsahuji korektni prehlasovana pismena,
takze muzete pouzivat jakykoliv driver ceske klavesnice, ktery prehlasky umi
(napriklad ten, ktery podle clanku ve starem Bajtu a podle mych rad udelal
Jiri Kolafa, je na ftp.icpf.cas.cz (193.84.116.4) v
/wagner/cstex95/os2warp/newthing/kbd.zip).

> Dekuji za kazkou radu.                    jiri hospodka

                              Zdenek Wagner______/