cesky latex v linuxu

Cyril Fischer pcontri at ismes.it
Fri Dec 15 13:36:28 CET 1995

>mam takovy problem: pri instalaci ceske podpory LaTeXu pro Linux hlasi iniTeX
>chybu 'Bad \patterns' v souboru czhyphen.tex. Navic jeste pre tim se objevuji
>chyby 'Undefined control sequence' na radcich
>
>\DeclarePreloadSizes{OML}{cmm}{m}{it}{5,7,10}
>\DeclarePreloadSizes{OMS}{cmsy}{m}{n}{5,7,10} v souboru preload.cfg.

Nedavno jsem se pokousel o totez. Problemem je zrejme inkompatibilita verzi
- v linuxovych distribucich byva verze starsi, nez predpoklada update patch
pana Zlatusky obsazeny v baliky cstex-linux. Prvni krok je tedy jasny -
opatrete si novou verzi latexu (klidne tu pred chvili ohlasenou).
Objevi se druhy problem - latex cs-update tak jak je nastavuje implicitne
kodovani KOI, coz se v linuxu nehodi. Dusledek je ten, ze prelozeny text
hleda CS fonty (neplest s cs fonty). Nekde je mozno tuto implicitni
deklaraci jednoduse prepsat, nepamatuji si presne kde. Nicmene ani to mi
nebehalo uplne spravne, matematicky text delal problemy.

Mozna by stalo za uvahu pokusit se rozchodit podporu babel a pouzivat dc fonty.

Pekne pozdraveni,
 Cyril Fischer