cesky latex v linuxu

Milan Zamazal pdm at aisa.fi.muni.cz
Mon Dec 18 10:06:25 CET 1995

>>>>> "CF" == Cyril Fischer <pcontri at ismes.it> writes:

    CF: Nedavno jsem se pokousel o totez. Problemem je zrejme inkompatibilita
    CF: verzi - v linuxovych distribucich byva verze starsi, nez predpoklada

Ano, Slackware ma starou verzi.  Debian ma novejsi.  U ostatnich nevim.

    CF: update patch pana Zlatusky obsazeny v baliky cstex-linux. Prvni krok je
    CF: tedy jasny - opatrete si novou verzi latexu (klidne tu pred chvili
    CF: ohlasenou).  Objevi se druhy problem - latex cs-update tak jak je
    CF: nastavuje implicitne kodovani KOI, coz se v linuxu nehodi. Dusledek je
    CF: ten, ze prelozeny text hleda CS fonty (neplest s cs fonty). Nekde je
    CF: mozno tuto implicitni deklaraci jednoduse prepsat, nepamatuji si presne
    CF: kde. Nicmene ani to mi nebehalo uplne spravne, matematicky text delal
    CF: problemy.

Pouzijte radeji cs4latex pana Wagnera, je to upravena verze vyse zmineneho.
Bez problemu funguje a jsem s ni zcela spokojen.
Nicmene poznamka o nutnem upgradu LaTeXu v pripade Slackwaru kazdopadne plati.

Potrebne veci lze najit napr. na
  ftp://ftp.muni.cz/pub/tex
nebo snaze pres odkazy v
  http://www.fi.muni.cz/~pdm/cestina.html

    CF: Mozna by stalo za uvahu pokusit se rozchodit podporu babel a pouzivat
    CF: dc fonty.

Podpora babel neni to prave orechove -- nedelal ji cesky mluvici clovek (jsou
tam i preklepy).
dc fonty jsou pouzitelne, ale nektere znaky v nich se ceskym moc nepodobaji;
navic jsou mirne problemy s tim, ze jsou kodovany v T1.
Takze nedoporucuji ani jedno.

V chystane nove verzi cstex-linux snad bude lepsi podpora pro pocesteni LaTeXu
(tj. cs4latex + linuxovsky instalacni script).

    CF: Pekne pozdraveni, Cyril Fischer

--
Milan Zamazal, pdm at fi.muni.cz, http://www.fi.muni.cz/~pdm/
Student of computer science, Masaryk University, Brno, Moravia, Czech Republic