Dva male dotazy (druhy dotaz)

Stepan Kasal KASAL at ksvi.mff.cuni.cz
Wed Apr 5 13:57:37 CEST 1995

Dobry den,

ja se tedy ujmu druheho dotazu, myslim, ze jeste neni zodpovezen:

> 2. Mam potrebu kreslit obrazky tvorene ruzne tlustymi primkami a krivkami
>    (obrazce krizovek). Pouzivam k tomu LaTeXovske okoli picture. Pro kresleni
>    sikmych car a krivek pouzivam styl bezier.sty. V nem lze nastavit tloustku
>    cary prikazem \linethickness. Muj problem je v tom, ze bezier.sty pouziva
To je mimochodem pekny humus, protoze tu caru sestavujete z desitek
malych carecek.
>    pro kresleni pero s hrotem tvaru ctverecku. Z toho plyne, ze krivka ma ruz-
>    nou tloustku v zavislosti na sve smernici. Ja ale chci, aby ta krivka byla
>    vsude stejne tlusta. Nezna nekdo zpusob, jak to zajistit, nebo nejaky jiny
>    styl, ktery treba pouziva pero s hrotem tvaru kolecka apod.?

    Jelikoz pouzivate emTeX a jeho dviscr, dvidot a dvihplj, muzete
vyuzit toho, ze tyto programy umi kreslit prime cary samy od sebe.
Tloustka cary je opravdu tloustka cary, pri libovolnem uhlu.
Pero sice neni kruhove (pak by byl konec cary pulkruh), ale muzete si
vybrat, zda caru `uriznout' svisle, vodorovne ci kolmo k jejimu smeru.
    Presna dokumentace na nizke urovni (jake \special-y vlozit do DVI
souboru) je v souboru TeX\doc\programs\dvidrv.doc.
    Priklady pouziti naleznete ve stylech emlines.sty a emlines2.sty,
ktere jsou vyuzivany pri tisku souboru z TeXcadu. Nelze vyloucit, ze
samotny program TeX\TeXcad\TeXcad.exe Vam bude uzitecnym pomocnikem
nebo radcem (ja jsem si casto neco nakreslil v TeXcadu a vysledny
soubor modifikoval).
    Zajimavy problem byl, jak obrazek z TeXcadu vclenit do dokumentu
napsaneho v plainu/AMSTeXu, ale to Vy tusim nebudete potrebovat...

                                     S pozdravem,
                                                    Stepan Kasal