Dva male dotazy...

Miroslav Dont dont at math.feld.cvut.cz
Wed Apr 5 15:57:59 CEST 1995

>2. Mam potrebu kreslit obrazky tvorene ruzne tlustymi primkami a krivkami
>   (obrazce krizovek). Pouzivam k tomu LaTeXovske okoli picture. Pro kresleni
>   sikmych car a krivek pouzivam styl bezier.sty. V nem lze nastavit tloustku
>   cary prikazem \linethickness. Muj problem je v tom, ze bezier.sty pouziva
>   pro kresleni pero s hrotem tvaru ctverecku. Z toho plyne, ze krivka ma ruz-
>   nou tloustku v zavislosti na sve smernici. Ja ale chci, aby ta krivka byla
>   vsude stejne tlusta. Nezna nekdo zpusob, jak to zajistit, nebo nejaky jiny
> [...]
Pomoci METAFONTu je to skutecne asi nejlepsi. Pokud se nechcete
METAFONT ucit, zadny problem - je mozne pouzit makra MFpic
(k dostani na CTANu). Pouziti MFpicu je podobne jednoduche jako
pouziti okoli picture v LaTeXu. Chodi s Plainen i LaTeXem (verze
2.09 i LaTeX2e). Ma ovsem podstatne vic moznosti nez okoli picture
(nema sice vsechny moznosti METAFONTu, ale pro prilezitostneho
uzivatele je podstatne, ze uziti je opravdu jednoduche; navic
oproti primemu pouziti METAFONTu ma tu vyhodu, ze umoznuje presne
umisteni textovych casti obrazku). Funguje to tak, ze zdrojovy
text obrazku se zaradi primo do hlavniho textu (v LaTeXu mapr. do
okoli center a pod.). Pri prvni pruchodu TeXem je vygenerovan
soubor .mf (jmeno si zadate). Tento .mf soubor nechate projet
METAFONTem (pri pouziti Olsakova menu nic jednodussiho) a po
druhem pruchdu zdrojoveho textu TeXem se obrazek objevi.

Pokud muzete pouzit postscriptovou tiskarnu, existuji tez hezka
makra pstricks.
Zdravi M. Dont