ConTeXt

Vit Zyka vit.zyka at seznam.cz
Tue Oct 19 19:32:13 CEST 2004

> - dokumentace , jiste jiz drive publikovane chyby s kterymi se toho moc
> nedela, ale zejmena mi chybi pro zacatecniky kucharka stylu Rybicka

Mnoho dokumentace se rozrusta na
   http://contextgarden.net
popis parametru je na
   http://texshow.contextgarden.net/

> metodou pokus omyl podle ukazkovych vzoru a pretukavat syntaksi neni
> zrovna produktivni ( neumim vykopirovavat zdrojak z pdf ). Jsou tedy
> nekde dostupne manualy v jine forme nez pdf, pripadne jen ukazky

V AR zrychluje praci nekolik klavesovych zkratek pro zmenu nastrije:
   h - chnapatko na navigaci a pousouvani textu
   z - lupa na zvetseni/zmenseni
   v - na oznaceni textu pro presun do schranky (lze zrejme jen v ramci
       jedne stranky)
(Tyto zkratky jsou vsak v AR 6 implicitne vypnute, je treba je v options
zapnout.)

> - pocesteni - nejdrive jsem zajasal pak vystrizlivel. Pri generaci
> formatu jsem si vsiml odvolavky na babel. Jak to tedy je? Lze pouzit

Vygenerovany format cont-cz pouziva cs fonty. Vzpominam si, ze tam
nejsou definovany vsechny znaky dostupne v cs fontech (nevim, jak ten
paragraf) - chtelo by to trochu casu...

> - editor . Jiste spravny guru pise ve vimu pripadne necim podobnym. Ja
> si ale v LateXu zvykl na KiLe. Je neco podobneho pro CONTEXT ?

Ja vim o podpore pro SciTe a Emacs, viz contextgarden. Osobni zkusenost
s nimi vsak nemam; SciTe jsem si nekoupil a muj xemacs hlasi na
context.el chybu a nemohu se dostat k jeho preinstalaci.

Vitek Zyka