[cstex] Pripravuji novy balicek OpTeX

Petr Olsak petr at olsak.net
Tue Feb 11 13:10:20 CET 2020

Vážení TeXoví přátelé,

rozhodl jsem se vytvořit nový balíček OpTeX, viz

    http://petr.olsak.net/optex

Zatím to je ve velmi nehotovém stavu, říkejme tomu Alfa verze. Přesto
jsem se rozhodl toto už nyní annoncovat, protože si držím palec, že se
třeba náhodou objeví někdo, kdo sdílí ideu toho balíčku a mohl by mi
(třeba jen dobrou radou) pomoci. Ze stejného pohnutí jsem se to dnes
pokusil dát i na CTAN, uvidíme, zda mi to přijmou.

Balíček OpTeX je sada maker generující formát pro LuaTeX. Hlavním cílem
balíčku je zachovat jednoduchost plainTeXu a OPmac, zachovat sílu OPmac
a odstranit obskurní nánosy minulosti týkající se například všemožných
kódování, všelijakých TeXových enginů, názvů řídicích sekvencí ve stylu
\z@, \f@@t, atd. Říkejme tomu interně "moderní plainTeX".

Balíček podporuje výhradně jen LuaTeX a Unikódové fonty.

V lednu jsem přepsal kompletně všechna makra plainTeXu a některá zásadní
makra OPmac do konceptu nového OpTeXu. Na práci budu pokračovat, ale
současný prototyp už je schopen občas i něco zpracovat. A umí
vygenerovat třeba rozáhlý fontový katalog unikódových fontů dostupných v
distibuci (pomocí \fontfam[catalog])

Pokud se mi tedy někdo ozve s nějakým nápadem, budu rád. Nejvíc práce
plánuji udělat letos v létě.

Zdravím

Petr Olšák