[cstex] Odstranění header v LaTeXu

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Sun May 19 22:25:07 CEST 2019

ne 19. 5. 2019 v 22:02 odesílatel Jaroslav Hajtmar <hajtmar at gyza.cz> napsal:

> [...]
> Jde mi o to, že pracuji se závaznou šablonou, která předdefinovává layout stránky. V záhlaví se tisknou názvy kapitol, v zápatí čísla stránek s ohledem na oboustranný tisk.
>
> Rád bych nějak rozumně odstranil header, a přitom číslování stránek dané šablonou ve footer zachoval. Chci naznačit, že mi možnosti \pagestyle{empty}, \pagestyle{plain} ani  \pagestyle{myheadings} nevyhovují.
> Předpokládám, že nastavit prázdnou chapter i section není nějaké optimální řešení a do úpravy zadané šablony se opravdu pouštět nechci.

\pagestyle{cosi} vede k tomu, že se při sestavování kompletní stránky
provede makro \ps at cosi. Záhlaví a zápatí je definováno v makrech
\@oddhead a \@oddfoot pro liché stránky, \@evenhead a \@evenfoot pro
sudé stránky. Při jednostranném tisku jsou všechny stránky považovány
za liché. Tato makra musí být definována v \ps at cosi. Předpokládejme
tedy, že závazná šablona používá \pagestyle{zavazna}. Pokud se má
upravit záhlaví, ale zápatí má zůstat stejné, pak to lze udělat takto:

\def\ps at moje{\ps at zavazna
  \def\@oddhead{Moje liché záhlaví}%
  \def\@evenhead{Moje sudé záhlaví}}

\pagestyle{moje}

> Díky za rady a omluva za možná základní neznalost…
> Jarda Hajtmar

Zdeněk Wagner
http://ttsm.icpf.cas.cz/team/wagner.shtml