[cstex] Fotokniha TeXem

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Wed Sep 26 12:46:44 CEST 2018

Ano, je to práce s boxy. Když jsem začínal s tvorbou maker pro svou
knihu, OPmac ještě nebyl, ale v TBN bylo krásné makro \oblom, které je
flexibilnější a čitelnější než LaTeXové balíčky, takže si ho snadno
mohu upravit pro své použití. A protože jsem měl pevné umístění
obrázků na stránce a text musel proplouvat mezi nimi, vzal jsem si
inspiraci z makra, které publikioval v jednom Zpravodaji J. Šustek.
To, že mám vše zabaleno v XML, je už jen lahůdka, protože mi
validující editor hlídá syntaktickou správnost všech příkazů pro
vymezování oblastí, a lépe se mi automatizuje celá činnost včetně
konverze fotek do barevného prostoru CMYK, aby mi to v tiskárně
neomlátili o hlavu. Moje makra musela pamatovat na hindštinu a
urdštinu, ale to vlastní usazování obrázků je velmi jednoduché.

Zdeněk Wagner
http://ttsm.icpf.cas.cz/team/wagner.shtml
http://icebearsoft.euweb.cz