[cstex] Fotokniha TeXem

Jaroslav Hajtmar hajtmar at gyza.cz
Sun Sep 23 09:53:10 CEST 2018

Dobrý den.
Nemáte, prosím, někdo praktickou zkušenost s tvorbou fotoknihy pomocí *TeXu a jejím případným následným tiskem v pouze několikakusové sérii?
Na trhu je množství možností, kdy společnosti, které se tím zabývají vesměs nabízejí online nebo offline nástroje, které asistují při tvorbě fotoknihy.
Nevýhodou je, že výstupem není nějaké PDFko nebo PS soubor, který by šel případně opětovně vytisknout.
Pouze některé společnosti (alespoň jedna :-) ) tisknou fotoknihy z vlastního dodaného PDFka, které předpokládají že vzniknou z inDesignu, Photoshopu, někde i Scribusu (pro inDesign či Photoshop nabízí nějaký template). Mám možnost to sice udělat Scribusem, ale pořád se mi vrací myšlenka, že bych to mohl udělat ConTeXtem nebo jiným TeXovým nástrojem. Má to smysl, když textu je ve fotoknize poměrně málo?
Na druhou stranu: když jsem připravoval reálnou výstavu fotografií a chystal popisky fotografií na fólie, tak jsem i při poměrně malém množství textu (2-3 krátké odstavce na A6ku) udělal nakonec popisky TeXem, protože se mi popisky Scribusem, nemluvě Wordem, nelíbily - mám už zkrátka trochu “blbě” nastavenou představu o tom, jak má ten text vypadat…

V tuto chvíli mi jde spíš o rady, na co si dát pozor, čeho se vyvarovat, popř. odkázat na nějaký konkrétní příklad.
Díky ..
Krásný den všem v konferenci.
Jarda Hajtmar