[cstex] Dělení prvního slova

Jan Sustek Jan.Sustek at seznam.cz
Thu Jan 4 15:41:10 CET 2018

Dobrý den, nestačilo by obyčejné
\everypar{\null\hskip0pt\relax}
použité až za
\begin{document}
?

Funguje to v LaTeXu ve dvojjazyčném dokumentu (čeština+maďarština),
přikládám níže. Je otázkou, jestli třeba sanskrt nevloží něco jiného do \
everypar, čímž tu naší snahu zhatí. Jak to bude v XeTeXu, to taky nevím.
Taky je tam problém, že můžou vznikat řádky bez mezer a při zarovnání do
bloku nemá co pružit a odstavec nebude zarovnaný.

\documentclass{article}
\usepackage[czech,magyar]{babel}
\usepackage[IL2]{fontenc}
\usepackage[utf8]{inputenc}
\overfullrule2pt

\begin{document}
\hsize4cm
\emergencystretch1cm
\everypar{\null\hskip0pt\relax}

\selectlanguage{czech}

krátké slovo
krátké slovo
krátké slovo
krátké slovo
krátké slovo
krátké slovo
krátké slovo
krátké slovo
krátké slovo
krátké slovo
krátké slovo

nejneobhospodařovávatelnějšími
nejneobhospodařovávatelnějšími
nejneobhospodařovávatelnějšími
nejneobhospodařovávatelnějšími
nejneobhospodařovávatelnějšími

\selectlanguage{magyar}

megszentségteleníthetetlenségeskedéseitekért
megszentségteleníthetetlenségeskedéseitekért
megszentségteleníthetetlenségeskedéseitekért

\end{document}

S pozdravem
Jan Šustek

---------- Původní e-mail ----------