[cstex] LaTeX a gvim

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Sat Nov 11 16:26:31 CET 2017

Dne 11. listopadu 2017 14:30 Milan Vancura <milan at ucw.cz> napsal(a):

> pomocí
>
> Dobrý den.
>
> Používám UCW rozložení klávesnice (na Linuxu). Je to sice nestandardní,
> takže
> se člověk musí přeučit z klasické CZ klávesnice, ale má tu obrovskou
> výhodu, že
> od té chvíle člověk nemusí mezi CZ a EN přepínat, má vše najednou.

Přesně to má ta moje klávesnice na http://icebearsoft.euweb.cz/cze-dvng-xkb/
Vše je jako US klávesnice, ale na horní řadě číslic jsou bez shiftu česká
písmena s diakritikou a se shiftem znaky z US klévesnice. Číslice jsou na
numerické klávesnici. Protože notebooky numerickou klávesnici nemají, jsou
číslice i na horní řadě s použitím L3 (u mě nakonfigurováno na Win Key) a
Shift+L3 dává na horní řadě velká česká písmena s diakritikou. Funguje a ně
i Caps Lock, takže snadno napíšu PŘÍŠERNĚ ŽLUTÝ KŮŇ a nezajímá mě nějaká
změna mezi českým textovým a matematickým TeXovým režimem, protože to mám
dostupné najednou. Myslím si, že moje řešení je dobře zdokumentováno, takže
pokud nechcete využívat sanskrt, hindštinu, nepálštinu, maráthštinu a
podobné jazyky, nainstalujete si pouze české mapové soubory.

> Milan Vančura

Zdeněk Wagner
http://ttsm.icpf.cas.cz/team/wagner.shtml