[cstex] Jak zjistit skutečnou šířku textu na praporek

Jan Sustek Jan.Sustek at seznam.cz
Mon Jul 10 11:26:54 CEST 2017

Dobrý den, nabízím makro \zjistinejdelsi, které vezme nějaký odstavcový
text, klidně několik odstavců, klidně ručně nalámaný, a uloží do proměnné \
tmpdim šířku nejširšího řádku. Například u uvedeného textu sázeného na 150pt
má nejširší řádek 123pt.

\input opmac

\long\def\zjistinejdelsi#1{
  \setbox0=\vbox{#1\par
    \tmpdim0pt
    \loop \unskip \unpenalty \setbox2=\lastbox
      \ifhbox2
      \setbox4=\hbox{\unhbox2}%
      \ifdim\wd4>\tmpdim \tmpdim=\wd4 \fi
    \repeat
  \expandafter}\expandafter\tmpdim\the\tmpdim\relax}

\hsize150pt
\rightskip0ptplus\hsize
\zjistinejdelsi{Sto roků v~šachtě žil, mlčel jsem. Sto roků kopal jsem $\
arccos x+\arccos y$. Za $\sqrt{\sqrt{100\,000\,000}}$~let v~rameni bezmasém
svaly mi v~železo ztuhly.}
\the\tmpdim
\bye

Mějte se