[cstex] Klikací odkaz mailto: v PDF dokumentech

Pavel Satrapa pavel.satrapa at tul.cz
Mon Feb 20 14:19:07 CET 2017

> Nechat posílat 100 různých mailů na 100 adres už vyžaduje dost času a
> trpělivosti J, a proto se řeší ta automatizace – navíc toto množství
> většinou není považováno odesílacími servery za hromadný SPAMM (u mého
> poskytovatele je tou hranicí 250 mailů za minutu, 1000 mailů za hodinu a
> 10000 mailů za 12 hodin).

Dobrý den,

generování PDF s odkazy, které je třeba proklikat, mi připadá spíše jako
poloautomatizace. Připadá mi vhodnější vygenerovat dávkový soubor, který
sekretářka spustí a on těch 100 individuálních mailů rozešle.

Bohužel ve Windows to s odesláním e-mailu z příkazového řádku není úplně
jednoduché. Tady se popisuje využití PowerShellu k tomuto účelu, takže
není třeba instalovat další software:

https://social.technet.microsoft.com/Forums/windowsserver/en-US/5f7a9d63-6a37-4d98-b710-d76fde920a37/how-to-get-powershell-script-to-send-email-with-attached-file?forum=winserverpowershell

O něco níže na té stránce Marco Shaw píše, že v PowerShellu v2 je příkaz
Send-MailMessage, který to umí celkem komfortně.

Druhou možností je nainstalovat sekretářce nějaký zasílací program
(např. Blat, https://sourceforge.net/projects/blat/) a dávku generovat
pro něj.

Nic moc konkrétnějšího bohužel nejsem schopen napsat, Windows se snažím
vyhýbat ;-)

Přeji všem pěkný den
Pavel Satrapa