[cstex] Klikací odkaz mailto: v PDF dokumentech

Procházka Lukáš Ing. LPr at pontex.cz
Mon Feb 20 09:47:20 CET 2017

Zdravím v konferenci,

připojuji "svoji cestu", jak rozeslat hromadný email sekretářkou:

- Je třeba použít e-mail. klienta, který umožní do pole adresy vložit několik (mnoho) adres najednou.
Thunderbird - pokud si pamatuji - není vhodný, pže potřebuje každou adresu kliknout do samostatného okénka.
Osobně používám emailového klienta Opery, který umí do jednoho okna vložit mnoho adres oddělených čárkou.
Podobně - asi i účty na seznam.cz umožňují mnoho adres oddělených čárkou.
Outlook neumím posoudit - nepoužívám.

- Adresy, kam se odesílám, mám v nějaké databázi. (Používám Excel uložený "jako tabulka xml", který umím načíst v ConTeXtu a zpracovat z něj adresy. Lze ale např. adresy naskládat do tabulky v .lua, do .csv apod.)

- Do dopisu, který odesílám, napíšu do adresáta "Dle rozdělovníku".

- Na konci dopisu je jednak Rozdělovník, obsahující obesílané subjekty, a jednak "odstavec" "Na vědomí mailem (rekapitulace)", kde jsou jednotlivé maily oddělené mailem - tj. jeden řetězec, který se vezme do clipboardu a vloží do pole "To:" v e-mailovém klientovi.
(Toto řešení gneruje pouze jeden společný dopis, který se zněním pro jednotlivé adresáty nemění.)

Nevím, zda je ta věc, kterou Jarda řeší - možná se to hodí alespoň částečně.

(Pokud by bylo třeba obsah dopisu větvit - např. podle mailové adresy, to v Lua/Ctx není problém - bude ale vznikat víc exemplářů dopisů...)

V příloze ukázka.

Zdravím

Lukáš Procházka