[cstex] Klikací odkaz mailto: v PDF dokumentech

Jaroslav Hajtmar hajtmar at gyza.cz
Sun Feb 19 02:21:14 CET 2017

Dobrý den.
Zdravím konferenci.
Již pár hodin se trápím řešením problému (možná i off topic),  kterak TeXem vytvořit v PDF dokumentu klikací odkaz, který by umožnil odeslat z přednastaveného mailoveho klienta (v tomto případě Outlooku) email s přílohou.  Jde o to, že TeXem (v mém případě ConTeXtem) vygeneruju několik PDF dokumentů a dále jeden rozesílací seznam - tj. klikací PDF dokument, pomocí nějž by např.  sekretářka mohla svým outlookem posílat vygenerované PDF dokumenty příslušným adresátům.

V tuto chvíli nevím,  v čem je problém,  protože se mi zdaří klikacím odkazem předat outlooku To, Subject i Body, ale přílohu se mi nedaří "přilinkovat", takže je nutné přílohy přidávat k emailum manuálně.  Samozřejmě klikací PDF otevírám Acrobatem a několikrát jsem kontroloval cesty k PDF souborům. Zkouším to dělat na MAC OS X pomocí ConTeXtového makra \goto, ale v principu je to asi stejné i s makry LaTeXu.

Něco v tomto duchu:
\goto{odeslat certifikat}[url(mailto:adresat at seznam.cz?subject=Certifikát&body=Váš certifikát je v příloze.&attachment="file://cesta k souboru/certifikat.pdf")]

Nemáte, prosím,  někdo s podobnou věcí zkušenost? Netuším,  zda není problém např. v outlooku, který přílohu odmítne,  nebo v operačním systému,  který přílohu nepředá outlooku, nebo v Acrobatu atd.

Díky za jakoukoliv pomoc či radu či nakopnutí.

Jaroslav Hajtmar