[cstex] Dva clanky odmitnute Zpravodajem CSTUG ... a clanek treti

Marcel Svitalský marcel.svitalsky at centrum.cz
Thu Mar 17 17:03:32 CET 2016

Dobrý den,

dovolím si k debatě přispět /míněním/ prostého pasivního (po první
účasti na valné hromadě před několika lety jsem usoudil, že aktivnější
podíl na aktivitách CSTUGu by neměl smyslu, a ani žádné další valné
hromady jsem se již nezúčastnil, mj. pro setrvalé umisťování místa
jejich konání kamsi… daleko) člena CSTUGu a čtenáře konference. Předně,
není třeba se omlouvat za to, že se zde tato otázka řeší: koho to
nezajímá, neztratí víc než pár sekund pohledem na předmět mailu a jeho
následným ignorováním, a pro ostatní je to docela zajímavý náhled na
fungování vedení (apod.) klubu; pro mne tedy rozhodně, a jsem zaň vděčný.

Celkový dojem, jejž si lze dle mého mínění učinit na základě dosud
proběhnuvší debaty, lze shrnout slovem /malost/: zcela zjevné příznaky
ponorkové nemoci (vzájemné idiosynkrazie, trapné handrkování o tom, kdo
co kdy kde řekl či neřekl a jak to myslel či nemyslel), lpění na
nedůležitých detailech, přes které vlak nejede, nu a samozřejmě ona
absurdní aspirace na „vědeckost“ Zpravodaje — do přečtení předchozí
debaty jsem o tom neměl ani tušení a od jejího přečtení si nepřestávám
klepat na čelo.

Původně jsem se chtěl — v prvotním zaujetí tématem — rozepsat i o
některých konkrétních bodech v průběhu debaty probíraných (zejména o — i
jinde nezřídka vídané — drzé nepokoře korektorů žijících v domnění, že
jim má náležet poslední slovo o výsledné podobě díla, jehož nejsou
autory, v čemž jim někteří vydavatelé hloupě přizvukují) i o
jednotlivých příčinách touto debatou ilustrovaného stavu (nejen p.
Olšákem zmíněné masifikaci universitního vzdělání — kdo nechápe, že růst
počtu vysokoškolsky vzdělaných v poměru k počtu obyvatel je jevem vysoce
negativním, je hlupák a neměl by rozhodovat ani o chodu vetešnictví v
boční uličce; nicméně přesně tací rozhodují o budoucnosti nejen našeho
národa, ale vlastně i celé západní civilisace —, ale třeba i o
polit-korektismu aj.), avšak asi to nemá smysl a z většiny by to sem
stejně nepatřilo. Zmiňuji to tudíž jen pro dokreslení mého mínění o věci.

Na závěr tedy jen poděkování za proběhlou debatu a jí vykreslený obraz:
bylo to zajímavé! Jsem zvědav, jaký bude další vývoj.

S pozdravem
Marcel Svitalský

--

//