[cstex] Tisk dlousloupcove sazby s prubeznymi poznamkami pod carou

Petr Olsak petr at olsak.net
Sun Jan 24 09:15:14 CET 2016

Dobrý den,

co zmiňujete vyžaduje předefinování \output rutiny tak, aby přijímala a
ukládala k dalšímu použití jeden sloupec včetně insertu rezervovaného pro
poznámky pod čarou a aby spolupracovala s hlavní \output rutinou, která ty
sloupce do skutečných stránek ukládá. Užití primitivu \vsplit není možné,
protože nepodporuje práci s inserty. Pro konečné balancování sloupců je
pak potřeba iteračně zmenšovat \vsize a opakovaně krmit stejným textem
předefinovanou \output rutinu a ptát se, kdy výsledek přeteče do tří
sloupců. Krok před tím iteraci zastavit.

Z hlediska TeXového programování je to poměrně obtížné ale ne nemožné.
Pochopitelně, pokud to chcete v LaTeXu, je to navíc násobně obtížnější,
protože LaTeX má velmi komplikovanou výchozí \output rutinu a plno balíčků
s tím dělá další nepředvídatelnosti. Ovšem může se stát, že Vaše zadání už
nějaký LaTeXový balíček řeší... Necháme se překvapit.

Není mi jasné, jakou roli v tom časopisu hrajete Vy. Pokud Vy pracujete v
rámci technické podpory toho časopisu a hledáte technické řešení této
úlohy, pak tomu rozumím. Zadání máte od editorů. Pokud jste ale autor
článku a editoři po Vás chtějí specifické formátování, pak tomu vůbec
nerozumím. Toto rozhodně není starost autorů takové věci programovat.

Zdravím

Petr Olšák