[cstex] Tisk dlousloupcove sazby s prubeznymi poznamkami pod carou

Marie Vetrovcova marie.benediktova at gmail.com
Sat Jan 23 17:15:39 CET 2016

Dobry den,
pri navrhu sazby jednoho odborneho casopisu v LaTeXu resim nasledujici
problem:

Nazev clanku, autora a afiliaci chteji mit editori pres dva sloupce.
Hned podtim zacit text clanku.

Vlastni text clanku chteji mit editori sazeny dlousloupcove vcetne
prubeznych poznamek pod carou (ktere maji odpovidat i prislusnym
sloupcum, nikoli "nezavisle na sloupcich", aby se vyrovnala
dvousloupcova sazba, jak ma dblfnote.sty pri uziti multicol.sty, a
zaroven aby se sloupce dorovnavaly vcetne poznamek pod carou na konec
stranky (jako ma ftnright.sty avsak v rezimu twocolumn)) - napriklad 1
sloupec ma 5 poznamek pod carou, druhy zadnou. Jak tedy donutit LaTeX,
aby prave pod 1. sloupcem udelal 5 poznamek a pod druhym zadnou a druhy
sloupec koncil zaroven s patou poznamkou. Zatim mi dela pod prvnim 2-3
(podle toho, jestli mu dovolim zlom v poznamce ci nikoli), pod druhym
zbytek.

Pouzivam baliky dblfnote a multicol a poznamky jsem davala na konec
clanku jako endnotes - ale to editori nechteji. Bez dblfnote se mi sazi
poznamky pres oba sloupce (to taky neni zadouci).

Mohl byste mi nekdo, prosim, doporucit jine baliky nebo reseni pro
LaTeX, ktere by takovemu zadani vice vyhovovalo?

Dekuji za pomoc a srdecne zdravim
Marie Vetrovcova