[cstex] Sazba angličtiny a ruštiny

Kuben Jaromír jaromir.kuben at unob.cz
Tue Jan 5 19:02:27 CET 2016

Dobrý den.

Obrátil se na mne kolega, že by potřeboval připravit přednášku v
beameru, přičemž text by obsahoval angličtinu a ruštinu. Protože s tím
nemám žádnou zkušenost a dost to spěchá, slíbil jsem mu, že se zkusím
zeptat na tomto fóru.

Používá pdfLaTeX, asi 8bitové kódování cp1250 a má nějaký ovladač ruské
klávesnice.

Je jasné, že se musí měnit vstupní kódování a kódování, tedy něco jako
\usepackage[koi8-r]{inputenc}
\usepackage[T2A,T1]{fontenc}
Dále
\usepackage[russian,english]{babel}

Nemám ale představu, zda je možné v editoru psát zdrojový kód (bez
použití unicodu na vstupu) střídavě anglicky (latinkou) i rusky
(azbukou), tak, aby to bylo čitelné pro editaci.

Nebo je tohle možné jen s unicodem a luaTeXem (resp. xeTeXem)?

Pokud má někdo s takovou věcí zkušenost, prosím o radu.
Samozřejmě nejlepší by byla malá ukázka se vzorovou preambulí a krátkým
kódem s přepnutím mezi latinkou a azbukou.

Zdraví
     Jaromír Kuben