[cstex] OT: Metapost pro 3D resp. speciálně pro DG

Milan Vancura milan at ucw.cz
Sat Dec 10 14:13:53 CET 2016

On Fri 09-12-16 14:39:43, Jaroslav Hajtmar wrote:
> Dosud jsem se těmto věcem vyhýbal, protože jsem zvládnul udělat SVG obrázky v
> Inkscape. Pro jednodušší věci je asi Metapost rychlejší a efektivnější.

Dobrý den.

Nevím, co přesně myslíte jednoduššími obrázky vzhledem k jejich zaměření 2D/3D.
Tak jen dodávám, že na školní 2D geometrii je podle mě skvělý program Geogebra.
Má i výstupy pro TeX (s těmi nemám zkušenosti), ale i PDF apod. A hlavně se tam
úlohy dají zadat stejně jako se zadávají žákům, včetně toho, že se později dají
parametry měnit, podobně jako nadefinování logických vztahů v metapostu.

Milan Vančura