[cstex] Řešení potíží se zlomem v odstavcích

Kuben Jaromír jaromir.kuben at unob.cz
Tue Sep 1 22:03:14 CEST 2015

Dobrý den.

Pokud používáte pdfTeX, ten umí mikrotypografická rozšíření. Ta obvykle
problémy se zlomem výrazně sníží. V LaTeXu je na to balíček microtype,
jak se aktivují v plainu, nevím. Ale za pokus to stojí, zkusil jsem to
(poprvé) nedávno na několikasetstránkové texty a rozdíl je markantní.

LuaTeX umí těch rozšíření o něco míň, xeTeX ještě míň. Ale i to by asi
stačilo. Informace lze najít v dokumentaci k balíčku microtype.

Zdraví
     Jaromír Kuben