[cstex] powerdot a cstex

Kuben Jaromír jaromir.kuben at unob.cz
Wed Oct 14 16:35:13 CEST 2015

Dobrý den.

Aby se při použití \cline nemusela pokaždé měnit kategorie znaku -,
udělal pan Tesařík (autor české podpory pro babel) úpravu definice
tohoto příkazu. Když se dáte před \begin{document} následující kód,
nemusíte nic měnit.

%Tesaříkova patch \cline pro babel s czech a slovak
\makeatletter
\begingroup
   \catcode`\-=\active
   \def\x{\endgroup
   \let\cs at cline\@cline
   \expandafter\def\expandafter\@cline
     \expandafter##\expandafter1\expandafter
       -\expandafter##\expandafter2\expandafter\@nil\expandafter
{\expandafter\cs at cline\expandafter##\expandafter1\minus##2\@nil}
}\x
\makeatother

Samozřejmě můžete narazit na jiný výskyt znaku -, kde vadí, že je
aktivní. Místo příkazu na změnu kategorie, který Vám poradil pan Wagner,
můžete na přepínání použít babelovské \shorthandoff{-} a \shorthandon{-}.

Dále babel s volbou czech/slovak definuje příkaz \minus, který se pro
neaktivní - dá použít. Někdy se mi např. stalo, že vadilo - u nějakého
rozměru.

Zdraví
     Jaromír Kuben