[cstex] Výstup do ePub

Pavel Satrapa pavel.satrapa at tul.cz
Mon Mar 23 10:18:11 CET 2015

> prosím, můžete mi doporučit nejvhodnější postup jak ze zdrojovém .tex souboru vytvořím výstup ve formátu ePub? Nejraději bych využil zdroják pro pdflatex beze změny (tzn. mít tentýž soubor pro pdf i pro epub). V různých fórech jsem našel různá doporučení na převody pdf->epub, ale vždy s diskusí, že něco nefunguje správně a vždy to záleží na zdroji, ze kterého bylo vytvořeno už to původní pdf.
> [...]

Dobrý den,

je to už nějaký pátek, kdy jsem vyráběl e-book z LaTeXu, takže možná už
jsou dnes k dispozici lepší nástroje. Osvědčilo se mi následující:

Pro převod do HTML tex4ht. Dost jsem tenkrát bojoval s dokumentací a
parametry dohledával jen obtížně. Nakonec jsem použil

htlatex soubor.tex "html,charset=utf-8,fn-in" " -cunihtf -utf8" "-p"

a neptejte se mě, co to znamená ;-)

tex4ht si generuje i obrázky. Parametry pro převod jsem měnil přímo v
tex4ht.env, konkrétně jsem měnil rozlišení na 150 DPI a odstranil
-transparency.

Ve výstupu jsem rozkládal ligatury, aby se ve čtečce dalo najít třeba
slovo "definice". To jsem dělal pěkně po staru sedem:

sed -e /____/d -e s/fl/fl/g -e s/fi/fi/g -e s/ff/ff/g -e s/ffi/ffi/g
soubor.html > vysledek.html

Výsledný soubor jsem načetl do Calibre a v něm uložil do EPUB a MOBI. Já
jsem tenkrát ještě z Calibre dělal odbočku do Sigilu, kde se dal
vygenerovat obsah z nadpisů a trochu jsem se vrtal v CSS, ale to už dnes
asi nebude nutné. Do Calibre od té doby přidali použitelný editor, takže
nejspíš půjde vše udělat v něm.

Přeji hodně úspěchů
Pavel Satrapa