[cstex] OT: Problém konverze PDF do EPS

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Fri Mar 13 11:01:10 CET 2015

Dobrý den,

i já (bohužel) musím toto provádět, navíc nemám Windows. Vygeneruju PDF buď
z TeXu, mám také grafy z gnuplotu v PDF, přičemž pdf může být
vícestránkové. Na každé PDF pustím pdrcrop. Pak si pomocí pdfinfo ve
skriptu přečtu počet stran a pomocí pdftops -eps (a se zadaným číslem
stránky v -f i -l) vyrobím očíslované EPS. Word má skutečně s načítáním EPS
problémy, některé umí, některé neumí, a těžko se odhadne předem, co
zvládne. Mám ale vyzkoušen OpenOffice a LibreOffice (v některých verzích
LibreOffice to taky nefunguje). Zde ručně vložím EPS, uložím jako DOC a
pošlu kolegovi, který má Windows + Word. Tímto postupem jsem se zatím
vždycky dostal do stavu, který Word přijal. dokonce kolega psal článek (ve
Wordu) s rakouským spoluautorem, který mu vygeneroval obrázky v LaTeXu
pomocí "dvips -E", což Word nevzal. Já jsem tyto EPS bez problémů natáhl do
LibreOffice a uložil jako doc. OpenOffice a LibreOffice je zdarma i pro
Windows a je možné že i windowsová verze si s EPS poradí stejně dobře jako
linuxová.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/
http://icebearsoft.euweb.cz