[cstex] Vnoření makra \uv

Kuben Jaromír jaromir.kuben at unob.cz
Thu Mar 5 09:28:23 CET 2015

Dobrý den.

Myslím, že nejjednodušší je vykašlat se na makro \uv a držet se
doporučení, jak sázet uvozovky, které popisuje autor české podpory pro
babel pan Tesařík v článku http://bulletin.cstug.cz/pdf/bul_071.pdf. Na
str. 3 vysvětluje, proč rozumně složité makro \uv vždy bude mít nějaké
mouchy.

Psaní uvozovek je založené na aktivním znaku ". Podle mého mínění je
nejjednodušší postupovat takto:

"`Něco v uvozovkách."'
"<Něco ve francouzských uvozovkách."<
\clq Něco v jednoduchých uvozovkách.\crq

Uvozovky si vnoříte sám tak, jak potřebujete.

Jiná věc je, jak bude výsledek vypadat. Když si zkusíte

\clq\clqq\quad\crqq\crq\qquad \clq"`\quad"'\crq

\clqq\clq\quad\crq\crqq\qquad "`\clq\quad\crq"'

uvidíte, že kerning mezi jednoduchou a dvojitou pravou uvozovkou je
(font latin modern, tj. \usepackage{lmodern}) hodně špatný. A dvojitá a
jednoduchá levá je asi moc blízko. Tedy varianta jednoduché uvozovky v
dvojitých je problém. Samozřejmě záleží na volbě fontu.

Zdraví
      Jaromír Kuben