[cstex] OPmac a velmi dlouhá poznámka pod čarou

Marcel Svitalský marcel.svitalsky at centrum.cz
Wed Aug 26 04:54:35 CEST 2015

Dobrý den,

mám zde další možná bug report — tentokrát k OPmac —, možná jen dotaz.
Mám v textu velmi — velmi! — dlouhou poznámku pod čarou, přes několik
stránek. Proto nastavuji \dimen\footins = \vsize, aby na stránkách
následujících začátek poznámky tato vyplnila celou stranu (má-li k tomu
dost materiálu).

Toto řešení funguje dobře při použití plainovského makra \footnote,
nefunguje však (někdy) s makrem \fnote z OPmac:

    % toto funguje správně (číslo poznámky je v tomto příkladu natvrdo)
    \long\def\fnoteBegin
    #1\fnoteEnd{\footnote{$^1$)}{\typobase\typoscale[800/800]#1}}

    % toto občas nefunguje správně
    \long\def\fnoteBegin #1\fnoteEnd{\fnote{#1}}

Přikládám ilustrativní soubor *dilo.tex* vyTeXovaný jednou s prvou
(*dilo-footnote-plain.pdf*) a podruhé se druhou
(*dilo-footnote-opmac.pdf*) definicí. Ve druhém PDF souboru je na
stránkách čtyři a pět nahoře vidět, že ač poznámka zdaleka není
vyčerpána, na stránku se vecpaly jednou dva a jednou jeden řádek
hlavního textu.

Nemohu samozřejmě vyloučit, že k témuž nedojde při jiné konfiguraci i s
plainovským makrem footnote, ale mně se tak děje jen s OPmac variantou.
Pokud se nejedná o bug, pokud je tedy takové chování při \dimen\footins
rovné \vsize přípustné, rád bych se zeptal, jak zařídit, tedy jaké další
parametry nastavit a na jaké hodnoty, aby k tomu nemohlo docházet.

Děkuji a zdravím
Marcel Svitalský

--
Marcel Svitalský/ /