[cstex] OT: Vkládání TeXových PDFek do Inkscape SVG souborů

Jan Tosovsky jan.tosovsky.cz at gmail.com
Fri Apr 17 21:50:47 CEST 2015

On 2015-04-17 Jaroslav Hajtmar wrote:

> ... Proto jsem se rozhodl, že vyrobím v TeXu příslušné popisky atd.
> a ty následně ve formátu PDF naimportuji do SVG obrázku....
>
> Problém ovšem nastává, že INKSCAPE nezná matematické fonty, takže
> vložené PDF objekty jsou nečitelné (rozsypaný čaj)...

Cesta slučování originálního SVG a PDFka s popisky mi přijde zbytečně komplikovaná. V podstatě stačí mít v systému kvalitní font s matematickými symboly a ty pak přímo použít v Inkscape (přes mapu znaků). Jaké fonty to jsou neporadím, snad http://www.gust.org.pl/projects/e-foundry/tex-gyre/

> Je potřeba nainstalovat do INKSCAPE nějaké fonty? Jaké??

Fonty použité v PDFku lze zjistit přímočaře:
Acrobat Reader -> Ctrl+D -> karta Písma

> Myslel jsem si, že fonty jsou již integrální součástí PDFka

Pouze pokud byly fonty vloženy. To však nezaručuje, že bude text editovatelný. Zpravidla se provádí subsetting, takže k dispozici nebude nikdy kompletní znaková sada.

Trochu mi však uniká cíl celého snažení. Pokud je obrázek určený pro tisk, pak bych opravdu asi spíš kombinoval SVG a PDF, ale obráceně, tedy import SVG do PDF. No a pokud je to web, tam bych volil rasterizovanou variantu (právě kvůli fontům), takže pak už je také jedno, zda jít cestou přes SVG nebo PDF.

Honza