[cstex] OT: Vkládání TeXových PDFek do Inkscape SVG souborů

Michal Růžička xruzick7 at fi.muni.cz
Fri Apr 17 11:33:38 CEST 2015

Pěkný den,

Dne 17.4.2015 v 11:09 Zdenek Wagner napsal(a):
> Dobrý den,
>
> přímo tento problém jsem neřešil, ale mám následující zkušenosti:
>
> 1. Pokud mám font instalovaný v systému jako OpenType nebo TrueType,
> pak ho inkscape vidí. Mám například tímto způsobem oživeny Štormovy
> fonty, což má ovšem nevýhodu v tom, že první start inkscape trvá skoro
> dvě hodiny.

problém s extrémní dobou čtení fontů při startu byl odstraněn v nedávno
vydaném InkScape 0.91.

> Podle výpisu strace si zřejmě dělá vlastní mapu fontů. SVG
> ovšem neobsahuje font, ale jen odkaz. Pokud tedy dám takový SVG někomu,
> kdo ten font nemá, pak výsledek neuvidí správně.
>
> 2. Program pdf2svg při konverzi převede znaky z fontu na křivky. Ztratí
> se sice hinting, ale SVG obsahuje křivky, které jsou pak nezávislé na
> tom, jestli člověk má nebo nemá daný font.

Export do PDF (přes Uložit jako... a výběr PDF z roletky formátů) přímo
z InkScape umí převod na křivky také. Stačí zatrhnout příslušnou volbu
v exportním dialogu.

--mr

> [...]
>     Nebo existuje nějaká cesta, jak převést TeXem vygenerovaný PDF text
>     na křivky, které již Inkscape zvládne zpracovat?
>
>     Přiznám se, že jsem se nějaký čas snažil zpřístupnit možnost v
>     Inscape sázet TeXem (nějaký plugin, který objekt v Inkcsape pošle
>     TeXu a vezme si zpět od něj PDF výsledek) ale ani po dlouhé době se
>     mi to nepodařilo rozchodit.
>
>     Nemáte někdo, prosím, nějaký nápad (či odkaz na relevantní
>     informace), které by mi nějak systémově umožnili vkládat TeXová
>     PDFka do Inkscape?
>
>     Díky za všechny nápady a náměty. Pěkný den do konference přeje

Michal Růžička <xruzick7 at fi.muni.cz>
OpenPGP key: https://www.fi.muni.cz/~xruzick7/pgp-klic/
Fingerprint: 1CB2 41B9 F029 4B47 EECD  9BDA 90C9 CEB0 524C DACB