[cstex] OT: Vkládání TeXových PDFek do Inkscape SVG souborů

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Fri Apr 17 11:09:18 CEST 2015

Dobrý den,

přímo tento problém jsem neřešil, ale mám následující zkušenosti:

1. Pokud mám font instalovaný v systému jako OpenType nebo TrueType, pak ho
inkscape vidí. Mám například tímto způsobem oživeny Štormovy fonty, což má
ovšem nevýhodu v tom, že první start inkscape trvá skoro dvě hodiny. Podle
výpisu strace si zřejmě dělá vlastní mapu fontů. SVG ovšem neobsahuje font,
ale jen odkaz. Pokud tedy dám takový SVG někomu, kdo ten font nemá, pak
výsledek neuvidí správně.

2. Program pdf2svg při konverzi převede znaky z fontu na křivky. Ztratí se
sice hinting, ale SVG obsahuje křivky, které jsou pak nezávislé na tom,
jestli člověk má nebo nemá daný font.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/
http://icebearsoft.euweb.cz