[cstex] Použití \inspic z makra OPmac v XeTeXu

Řehoř J. Žáček rehor.zacek at gmail.com
Fri Sep 19 12:59:21 CEST 2014

Já mám zřejmě starou verzi OPmac, neb mám TeXLive z roku 2013, takže proto
mi OPmac automaticky nezavolá doplněk opmac-xetex.tex, jen to vypíše
varování. Ještě jsem se neodhodlal přeinstalovat celé TeXLive a teď se mi
to vymstilo, když finišuji jednu knihu, kam si zadavatel vymyslel oproti
původnímu zadání vkládat obrázky. Zkusím si stáhnout nová makra, doplnit do
TeXLive a dám vědět, jak jsem pochodil. Bohužel musím pořád někam odbíhat,
tak se ani nemohu na to pořádně soustředit... Děkuji Vám za Vaši odpověď.
Řehoř J. Žáček.

> Dobrý den,
>
> těší mne, že někdo využívá OPmac. K Vašemu dotazu:
>
> Uživatel se nemusí o nic starat, OPmac automaticky detekuje použití XeTeXu
> a na základě toho zavolá soubor opmac-xetex.tex, který vhodně předefinuje
> (mimo jiné) \inspic. Rovněž si můžete všimnout na řádku 26 souboru
> opmac.tex, že \ifpdftex dává hodnotu true, když je detekován XeTeX (to
> platí pouze během čtení opmac.tex).
>
> Cituji z www stránek OPmac:

> Doplňkový balíček opmac-xetex: Tento balíček je při \input opmac zaveden
> [...]

Řehoř J. Žáček
U Bažantnice 556
399 01 Milevsko
tel. 731 621 269