[cstex] Použití \inspic z makra OPmac v XeTeXu

Petr Olsak petr at olsak.net
Fri Sep 19 12:45:15 CEST 2014

Dobrý den,

těší mne, že někdo využívá OPmac. K Vašemu dotazu:

Uživatel se nemusí o nic starat, OPmac automaticky detekuje použití XeTeXu
a na základě toho zavolá soubor opmac-xetex.tex, který vhodně předefinuje
(mimo jiné) \inspic. Rovněž si můžete všimnout na řádku 26 souboru
opmac.tex, že \ifpdftex dává hodnotu true, když je detekován XeTeX (to
platí pouze během čtení opmac.tex).

Cituji z www stránek OPmac:

-------------

Doplňkový balíček opmac-xetex: Tento balíček je při \input opmac zaveden
automaticky, pokud je detekován XeTeX. Důvod: některé vlastnosti OPmac
(hyperlinky, barvy, \inspic, záložky) jsou založeny na pdfTeXových
primitivech, kterými XeTeX bohužel nedisponuje. Místo toho se XeTeX opírá
o knihovnu dvipdfmx, která vyžaduje použití jistých příkazů \special.
Uvedený balíček předefinovává některá makra OPmac v souladu se syntaxí
dvipdfmx, aby pracovala správně s XeTeXem. Dále emuluje pomocí definic
některé primitivy pdfTeXu.

Jinak připouštím, že v dokumantaci opmac-u.pdf je chyba, když se tam píše:

    Makro \inspic pracuje jen v pdfTEXu při výstupu do PDF.

Tato chyba je již nějakou dobu odstraněna v TPP (TeX pro pragmatiky), kde
je text z opmac-u autoplagiován, ale opraven:

    Makro \inspic pracuje jen při výstupu do PDF.

V nejbližší době chystám podle korektur v TPP začlenit opravy i do
opmac-u.

Zdravím

Petr Olšák