[cstex] ceska klavesnice nepratelska k TeXu

Karol Bujaček list at fossilgroup.net
Thu Mar 20 08:20:41 CET 2014

On 03/19/2014 11:05 AM, Zdenek Wagner wrote:

> Tohle by mě zajímalo, můžete poslat HOWTO? Když jsem nedávno
> kombinoval hindštinu s češtinou, ruštinou a řečtinou, musel jsem si to
> naklikat v gucharmap, abych nemusel instalovat hromadu klávesnic
> (naštěstí řecky tam bylo jen jedno slovo). Já bych ale radši zrušil
> Scroll Lock, protože pro něj nemám jiné použití.

Pekny den,

Zoznam kombinacie klaves (predpokladam, ze sa daju dodefinovat aj
vlastne pre ine unicode znaky) je napriklad na stranke

<http://www.hermit.org/Linux/ComposeKeys.html>

Potom staci vediet aka fyzicka klavesa ma ulohu "Compose key" a staci
postune, bez sucastneho drzania klaves, postlacat sekvenciu. Prijemne
je, ze castokrat ide o klavesy, ktore vizualne tvoria ten ktory znak, a
niekedy nezalezi na ich poradi (su definovane oba varianty), napriklad
o / = ø a zaroven aj / + o = ø.

Pripadne stoji za to subor /usr/share/X11/locale/en_US.UTF-8/Compose
(resp. podobny, podla distribucie atd), kde je mnozstvo kombinacii.
Medzi nimi je aj nieco ako "dead greek + m = µ". Co to je dead greek sa
spomina napr. na stranke
<http://stackoverflow.com/questions/14922007/how-to-enter-greek-alpha-under-xorg>

S pozdravom,
Karol Bujacek