[cstex] ceska klavesnice nepratelska k TeXu

Pavel Satrapa pavel.satrapa at tul.cz
Wed Mar 19 12:59:41 CET 2014

> Vadí mi, že všechny mně známé dnes fungující konfiguráky klávesnice
> používají stejný (více)hmat pro přepnutí tam i zpátky popř pro
> cyklování mezi klávesnicemi, kduž jich je nakonfigurováno více.
> Kdysi dávno v dobách DOSu jsem si upravil jakýsi driver klávesnice
> tak, že jeden dvojhmat přepínal na češtinu a jiný dvojhmat na američtinu.
> To bylo prakticky blbovzdorné. Když jsem příslušný přepínací dvojhmat
> omylem zmáčknul dvakrát, ničemu to nevadilo, psal jsem vesele dál.
> Kdyby někdo (dočetl až sem a) věděl o takové možnosti do Linuxu,
> prosím, aby mi napsal.

Dobrý den,

variantu odlišných klávesových kombinací pro různé klávesnice jsem nikdy
nezkoumal, ale přepínací dvojhmaty mi vadí. Naštěstí je to v Linuxu
hodně nastavitelné a dost jsem si oblíbil přepínání svých dvou klávesnic
pomocí Caps Lock. V původním významu ji prakticky nepoužívám (a pokud
bych potřeboval, dá se stále přepnout pomocí Shift+Caps Lock). A jak se
dívám do nastavení, dá se nastavit i to, že Caps Lock aktivuje vždy
první rozložení a Shift+Caps Lock poslední, což dost odpovídá Vašemu
požadavku.

Způsob nastavení jistě závisí na prostředí, které používáte (u mne je to
KDE), ale možnosti vycházejí ze schopností X serveru a ty budou u všech
prostředí stejné.

Přeji pěkný den
Pavel Satrapa