[cstex] ceska klavesnice nepratelska k TeXu

Kuben Jaromír jaromir.kuben at unob.cz
Wed Mar 19 11:19:22 CET 2014

Dobrý den.

Dne 19. 3. 2014 10:25, Michal Růžička napsal(a):
> [...]
> standardním prostředí bez modifikací. Psal jsem i, že sám úplně
> standardní rozložení také nepoužívám.

> Ale toto přece není otázka TeXu. Naučit se psát speciální znaky snad je
> potřeba pro jakoukoliv práci s počítačem, ne? A právě proto, že
> uživatelé netuší, že dané dvojhmaty existují a osvobodí je od
> schizofrenie přepínání více rozložení (které je mimochodem ve Windows
> přivedeno k totální nepoužitelnosti tím, že se přepnutí pamatuje pro
> každé okno zvlášť, a tak se uživateli rozložení mění pod rukama samo od
> sebe podle toho, jek přepíná mezi programy), tak jim to někdo musí říct.
Mám nový (krásný) služební NB Dell. Je na něm Windows 8 (downgrade na
verzi 7 se našemu servisu nepodařil, hardware vyžaduje osmičky, takže
přechod na linux, jak navrhuje Zdeněk Wagner, by nejspíš byl nemožný).
Ze začátku jsem byl novým vzhledem šokován. Ale dost mě usmířilo, že
nastavení klávesnice se automaticky nemění (jedinou výjimkou je Maple,
ale to opravdu nevadí). Takže aspoň jedna dobrá zpráva.
Zdraví
     Jaromír Kuben