[cstex] ceska klavesnice nepratelska k TeXu

Jan Moskyto Matejka mq at ucw.cz
Wed Mar 19 00:19:05 CET 2014

> Jestli píšu obrácené lomítko jedním prstem nebo dvěma prsty, je zcela
> nepodstatné. Ruce mám na klávesnici, nezabere to tedy žádný čas navíc. Horší
> je, pokud se současně potřebuji škrábat na zádech, pak se skutečně některé
> vícehmaty dělají těžko:-)

Toto musím potvrdit jako dlouholetý uživatel výhradně české standardní
klávesnice. Se dvěma rukama na klávesnici je mi naprosto ukradené,
jestli zrovna zmáčknu dvě klávesy najednou, nebo jenom jednu. Stejně
píšu rychleji, než myslím.

Jediné, co jsem (v linuxu) do standardní české klávesnice
přidával/upravoval, bylo zrušení capslocku; klávesu využívám jako
compose key, takže jednoduše napíšu spoustu věcí … αβγδ … —– → ←
a spoustu dalších zbytečných znaků. V nejhorším můžu ve svém oblíbeném
Vimu použít ctrl+V u<hexa> a napsat libovolný znak pomocí jeho Unicode
kódu a například někoho poslat x̌ípku. Ale to už jde hodně mimo TeX.

Zdraví
Jan Matějka