[cstex] ceska klavesnice nepratelska k TeXu

Pavel Calábek pavel.calabek at upol.cz
Tue Mar 18 12:20:51 CET 2014

Zdravím do konference,

jako zac(ínající uz(ivatel TeXu jsem chvíli psal v PM editoru, pak jsem
(byl) pr(esedlal na nejrozs(ír(ene(js(í operac(ní systém. Po chvíli
koketování s ru*znými komerc(ními editory klávesnic, ve kterých se
snaz(il napsat rozloz(ení klávesnic podobné jako PM editoru, a které mi
s postupujícími verzemi editoru de(laly v systému c(ímdál ve(ts(í paseku
jsem si napsal v MKLC klávesnici velmi se podobající rozloz(ení v PM
editoru zachovávající omezení MKLC.

Zatím jsem se nedokopal napsat manuál, takz(e jen struc(ne(:

Zaákladem je anglická QWERTY klávesnice, jen v dole ve c(tvrté r(ade(
jsou c(eské znaky.
Mrtvé klávesy jsou dve(, ` (c(árka) a ~ (hác(ek),
C(íslice na numerické klávesnici nebo Alt Gr
Pod Alt Gr jsou dále ru*zné diaktritické znaky latinské abeceky a
dals(í, o kterých jsme si myslel, z(e je ne(kdy mu*z(u pouz(ít a které
uz( si nepamatuji.

tato klávesnice úspe(s(ne( zvládla pr(echod z Win7 na Win8.

Zatím ji mám pro soukromou potr(ebu, v pr(ípade( zájmu mi napis(te na
mu*j mail a klidne( se pode(lím.

Pavel Calábek

Dne 18.3.2014 11:52, Petr Olsak napsal(a):

> [...]
>>> problém
>>> pr(i por(izování TeXových dokumentu* r(es(íte? Zajímají me( zejména
>>> odpove(di