[cstex] ceska klavesnice nepratelska k TeXu

Petr Sojka sojka at fi.muni.cz
Tue Mar 18 12:01:51 CET 2014

On Tue, Mar 18, 2014 at 11:40:01AM +0100, Petr Olsak wrote:
Pěkné poledne,

> nedávno se mi stala taková příhoda s jedním kolegou na pracovišti,
> který vystavuje pro studenty studijní materiály sice v TeXu, ale bez
> hacku a carek. Rozčílil jsem se, že toto prznění českého jazyka v
> dokumentu přístupném všemi studenty je z mého pohledu nepřípustné.
V rámci snah pro prznění češtiny zkuste kolegu zpravit o
http://nlp.fi.muni.cz/cz_accent/
zda by text aspoň ex post o akcenty nedoplnil.

> Možná by stálo za úvahu nějaké doporučení, jakou vybrat klávesnici
> vhodnou pro češtinu a TeX v běžném OS, někam zveřejnit. Napadá mě,
> že by se to hodilo na www.cstug.cz, pokud by tam měli přehledné
> stránky pro nováčky začínající používat TeX. Ale to oni tam stejně
> nemají, ačkoli jim to už několik let důrazně připomínám.

To by se na přelomu března a dubna mělo změnit (plní
se nový webový redakční systém pro www.cstug.cz).
Pro něj hledáme aktivní redaktory obsahu --
dobrovolníci prosím pište na jano.kula at tiscali.cz

Zdravím
Petr Sojka