[cstex] Ma zkusenost s tex.stackexchange.com

Petr Olsak petr at olsak.net
Wed Jun 18 16:09:42 CEST 2014

On Thu, 12 Jun 2014, Zdenek Wagner wrote:

>       Zaujali mě tam také tzv. hyperaktivní uživatelé, například egreg. Ten je
>       tam online snad pořád a reaguje na dotazy do několika málo minut. Obávám
>       se, že to je snad už projev závislosti, protože když jsem mu napsal
>       (opakovaně) normální email s dotazem, nereagoval. Zřejmě místo emailu sedí
>       pouze nad tex.stackexchange.com.
>
> A odpovídají alespoň správně? Já občas najdu na nějakém fóru vyloženě špatné odpovědi.

Zdá se mi, že odpovídají (aspoň ve věcech, co jsem schopen sledovat)
relativně správně. V mnoha případech bych měl možná stručnější a
elegantnější řešení (a když jsem tam byl aktivní, tak jsem jim to často
ukázal), ale protože mé řešení přichází obvykle pozdě, tak nakonec vítězí
včasné, i když třeba ne zcela perfektní řešení. Ale to bych nepovažoval za
tragédii.

Nedávno mě potěšilo, že se na tex.stackexchange objevil dotaz týkající se
OPmac a že byl někdo schopen odpovědět. To dokládá, že jsou schopni
odpovídat i na ne-LaTeXové dotazy. takže argument k použití LaTeXu
(protože jen k němu dokáží uživatelé na internetu najít odpověď na své
problémy s TeXem) tímto padá jako nedůvodný.

> Využil jsem tedy možnost odpovědět jako anonymní uživatel, protože tuhle
> možnost to nabízí. Jak se ukázalo, možnost je sice nabízena, ale
> nefunguje, takže jsem nakonec poprosil Pavla Stříže, aby tam moji
> odpověď vložil.

Mě možnost vložit odpovědi jako anonymnímu uživateli chodila, jen chtěli
znát nějakou emailovou adresu. Při každém znovuotevření jejich stránek se
zjevilo něco jako: ,,Děkujeme, že jste přispěl, nechtěl byste si založit
účet? V tuto chvíli vám natavujeme účet wipet, který jste vyplnil při
první odpovědi, zatím nemá heslo.`` A když jsem pomazal veškeré koláče
mého prohlížeče, přesto to říkalo něco jako: ,,Z této IP adresy jste se
naposledy přihlásil jako wipet. Nechcete si k tomu jménu zřídit účet (tj.
dovyplnit heslo)?`` Jak je vidět, je to velice agresivní. Ale s google
účtem jsem nelaboroval, protože ho přirozeně nevlastním (jak může snadno
vyplynout z článku ,,Zkušenost s Googlem`` dohledatelném v google pomocí
,,olsak google``).

Zdravím

Petr Olšák