[cstex] Odložená sazba

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Mon Jan 13 01:01:16 CET 2014

Dne 12. ledna 2014 23:56 Derek Pilous <Derek.Pilous at seznam.cz> napsal(a):
> [...]
> každému příkladu je na konci kapitoly uveden výsledek. V průběhu postupně
> různě provádím vložení, vymazání, přesunutí či změny příkladů. Každá z
> těchto operací vyžaduje správné zařazení v obou seznamech, příkladů i
> výsledků. V případě většího počtu příkladů to ovšem znamená dlouhé hledání v
> seznamech, které obsahují pouze matematické výrazy, a nejsou tedy ve
> zdrojovém souboru prakticky čitelné. Napadlo mě, zda by bylo možno (nejlépe
> v LaTeXu) napsat příkaz typu \uloha{zadani}{vysledek}, který by informaci
> někam uschoval, a pak \zadani a \vysledky, které by vytiskly příslušné

Můžete se např inspirovat dokumentací balíčku encxvlna, kde chci
udržet u sebe anglický a český text (abych to při psaní viděl
pohromadě), ale tisknu zvlášť českou část a zvlášť anglickou část.
řešil bych to obdobně, tedy v souboru s ulohami bych psal:

\ifzadani

Text zadání

\else

Text výsledku

\fi

Obdobně pro další úlohy. Je jedno, jestli bude mít každá úloha svůj
soubor, nebo bude v jednom souboru více úloh. Předpokládejme, že jsou
úlohy ve třech souborech pojmenovaných souvor1.tex, soubor2.tex,
soubor3.tex. V hlavním souboru (v LaTeXu nejlépe v preambuli) bude
nadefinován nový přepínač:

\newif\ifzadani

V těle dokumentu pak načteme všechny soubory dvakrát:

\zadanitrue % budeme tisknout zadání
\input{soubor1}
\input{soubor2}
\input{soubor3}
\zadanifalse % budeme tisknout výsledky
\input{soubor1}
\input{soubor2}
\input{soubor3}

Pokud se vynechají složené závorky u \input, bude to fungovat i v plainu.

> Předem děkuji.
>

> Derek Pilous

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/