[cstex] návod pro MikTeX + doména

Petr Olsak petr at olsak.net
Sat Sep 7 20:46:56 CEST 2013

On Sat, 7 Sep 2013, Adam Purkrt wrote:

> Dobrý den,
>
> dal jsem na web záplatu pro zprovoznění CSplain na MiKTeXu + stručné
> shrnutí jak lze používat CSplain z editoru PSPad, je na adrese
>
> http://cstex.org/miktex
>

> Adam Purkrt

Vážení TeXisté

chtěl bych k této informaci pár věcí doplnit.

V současném MikTeXu je implicitně jen csplain (nikoli pdfcsplain) sice s
nejnovějšími soubory, ale vygenerovaný bez podpory UTF8 vstupu. Uvedený
návod tedy řeší opravu csplainu, aby měl UTF8 vstup, a přidání pdfcsplainu
(pochopitelně taky s UTF8 vstupem).

Napsali jsme Christianu Schenkovi žádost na opravu chyby, ale zatím se
neozval. Je to moje chyba, že jsem si to nepohlídal hned poté, co byl
csplain správně zařazen do TeXlive, takže to řeším aspoň teď se spožděním.

Dále je možno si všimnout, že pan Purkrt zakoupil doménu cstex.org (kromě
toho koupil i cstex.cz a cstex.eu a slinkoval to do stejných stránek).
Během cca jednoho dne tam vyvtořil základový rozcestník a seznam
literatury. Za to mu patří dík, už v této jednoduché podobě to je
použitelné.

Možná by stálo za to se zamyslet, jak s doménou naložit. Pochopitelně,
majitelem je pan Purkrt, nicméně naznačil, že je ochoten k rozumné
spolupráci. Asi se od něj ale nemůže očekávat, že by implementoval na tu
stránky nějaký složitý software a že by byl sám na to to udržovat. Vidíme,
že obnova stránek CSTUGu vázne, takže tady se líhne možná dobrá náhrada
těch CSTUGovských stánek. Ovšem chápu, že dobrovolnické nadšení asi časem
opadne a zase nebude nikdo, kdo by to udržoval. To ostatně sledujeme i u
stránek, pod kterými je dokonce celé organizované sdružení, zatímco
cstex.org jsou stránky jednotlivce.

Mě osobně by se líbilo, kdyby byly na těch stránkách začátečnické návody
(ala ten o MikTeXu) a ideální by bylo tam zprovoznit diskusní fórum. Dnes
lidi, pokud chtějí diskutovat o softwaru, nepoužívají žádné subcsribe
cstex, ale chtějí přímočaře vyhledat odpovídající stránky a komunikovat.
Současné starodávné řešení s mailing listem cstex at ... má navíc nevýhodu,
že se podle tajemných pravidel jen některé emaily kopírují do google
přehledu a opačně, když někdo napíše na googlí stránky, jen některé takové
zprávy se zjeví v email listu. Přechod na diskusní fórum by toto řešil.

Zdravím

Petr Olšák