[cstex] Nefunkční diskuse na GoogleGroups

Řehoř J. Žáček rehor.zacek at gmail.com
Mon Sep 9 14:32:37 CEST 2013

Dobrý den,
protože mi dneska přišel další souhrn příspěvku v TeXovské diskusi na
konferenci "cstex", tak po tom, co napsal pan Olšák, chci reagovat.

Zvykl jsem si poslední měsíce používat spíše ty Google Groups, protože se
pohodlněji strefuje do odpovědí na, které skutečně chci odpovědět. Zhruba
před dvěma třemi týdny tu pan Olšák napsal příspěvek, jak to pokračuje se
studiem jeho knihy Tex pro pragmatiky. Toto vlákno jsem zachytil až o den
později, to už na Google Groups o tom nic nebylo. Rád bych něco do diskuse
přidal, ale bohužel už to bylo tak rozeběhnuté, že bych se těžko trefoval do
příspěvku patřičným formování předmětu mailu. Tak jsem účast v diskusi vzdal
a to z toho důvodu, že tento formát diskuse mi naprosto nevyhovuje...
Mimochodem podotýkám, že jsem intenzivně začal knihu číst, zatím jsem se
zasekl v boxech. Tato kapitola je pro mě náročná na pochopení...

Byl by mezi námi někdo schopný zprovoznit diskusní fórum podle zvyků
dnešního internetu? Já této problematice vůbec nerozumím. Sice spravuji
jeden web postavený na Drupalu, ale ten prý má problém s diskusními fóru o
mnoha tisících příspěvků. Takže Drupal ne. Jak tedy, nevíte někdo?

Možná by cesta k funčnímu webu CSTUGu vedla přes konstrukci funkčích modulů,
tedy diskusního fóra, jakési studnice znalostí (něco na způsob Wiki, jaké má
Ubuntu), pak úložiště softwaru s návody na zprovoznění TeXu na jednotlivých
platformách atd.

Proč tohle píšu? Protože pan Olšák píše, že počet diskutujících je malý.
Ano, aktivních určitě. Ale věřím, že ti podepsaní, co si nechávají posílat
souhrn témat je více, ale nezapojují se proto, že podobně jako já, neví jak
a nemají čas a sílu na to vynakládat nedostávající se čas.

Zdravím a přeji příjemný den všem, Řehoř J. Žáček.