[cstex] ConTeXt - české řazení rejstříku

Jan Tosovsky jan.tosovsky.cz at gmail.com
Sat Oct 12 23:44:55 CEST 2013

On 2013-10-12 Tomas Hala wrote:
> Sat, Oct 12, 2013 ve 08:48:56PM +0200 Jan Tosovsky napsal(a):
> #
> # nemáte někdo zkušenosti s implementací českého řazení rejstříkových
> # položek v ConTeXtu?
> #
> # Stardardně se Ch řadí pod písmenem C a ani samotné řazení neodpovídá
> # české normě
> # https://cs.wikipedia.org/wiki/Abecedn%C3%AD_%C5%99azen%C3%AD
>
> Vztah CTX a normy jsem zatím nezkoumal.

Kromě 'Ch' řeším řazení v rámci 's', které neodpovídá pořadí na Wikipedii. U
písmene 't' trochu tápu. Dle poslední aktualizace normy na velikosti písmen
údajně nezáleží.

Zde je můj testovací dokument:

\mainlanguage[cs]

\starttext
\index{Cimburk}Cimburk

\index{Heřmanice}Heřmanice (H > C)

\index{Heyduk}Heyduk (y > ř)

\index{Chrudim}Chrudim (Ch > H)

\index{padá}padá

\index{sál}sál (s > p)

\index{sála}sála (delší než předchůdce)

\index{sálá}sálá (á > a, se sekundární řadicí platností)

\index{säla}säla (ä > á, se sekundární řadicí platností)

\index{satira}satira (t > l)

\index{si lehá}si lehá (i > a)

\index{si nese}si nese (n > l)

\index{sílí}sílí (si je kratší než sílí)

\index{šála}šála (š > s s primární řadící platností)

\index{šat}šat (t > l)

\index{ta}ta (t > š)

\index{Ta}Ta (T > t)

\index{T9}T9 (9 > a)
\startbackmatter
\completeindex
\stopbackmatter
\stoptext

Kdyby nebylo zbytí, dal by se rejstřík nějak vyexportovat, seřadit (klidně
růčo) a pak vložit zpět (se zachováním odkazů na příslušné stránky)?

Honza