[cstex] OpenType fonty v TeXu

Řehoř J. Žáček rehor.zacek at gmail.com
Thu May 23 10:21:01 CEST 2013

Dobrý den, kolegové,

po čase se ozývám s jedním problémem, s nímž si nevím rady. Měl bych zájem
při sazbě použít Stormovy fonty ze Střešovické písmolijny, ovšem pan Storm
mi napsal, že dodává pouze OpenType formát fontů. Protože nevím, co to je a
do TeXu jsem instaloval pouze Type1 fonty, tak mám dotaz:

*         Zdali je OpenType možné použít a tedy jak?

*         Zdali existuje podpora pro Stormovy fonty v CSTeXu. Pokud vím,
existovala v době, kdy dodával Type1 fonty, což už dnes neplatí.

*         Zřejmě není potřeba fonty virtualizovat, pokud se správně
vyjadřuji, tedy vytvářet "vf" soubory?

Pracuji tvrdošíjně v plainu a proto nepoužívám žádné nadstavby, které by mi
situaci případně usnadnily.

Předem děkuji za laskavé odpovědi.

Přeji všem pěkný den, Řehoř.

  _____