[cstex] otftotfm (inštalácia OTF fontu do LaTeXu)

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Fri Mar 22 10:52:50 CET 2013

2013/3/22 Tomáš Fábry <fabry.tomas at gmail.com>:
> Zdravím,
>
> snažím sa dostať OpenType font (PostScript variant) do LaTeXu pomocou otftotfm. Na začiatku som chcel použiť automatický mód, ktorý sa mal o všetko (okrem .fd súboru) postarať sám, avšak neustále sa vyskytujú nejaké problémy, ktoré to znemožňujú...
>
> Chcem teda použiť otftotfm na vygenerovanie potrebných súborov a tie umiestniť do TDS ručne. Prečítal som viac zdrojov, no stále som si nie istý, či tomu správne rozumiem, preto sa obraciam na vás...

Pokusím se jenom naznačit, protože konverzi OpenType jsem nikdy
nedělal. Základní problém je v tom, že omezení tfm i pfb je max. 256
znaků. Přesněji řečeno, těch znaků může mít pfb více, ale /Encoding
povoluje max. 256. OpenType toto omezení nemá a navíc font může mít
různé features. Je tedy možné, že při konverzi vznikne více souborů a
jsou nutné všechny. Virtuální font je použit ke konverzi kódování a
možná k výběru znaků z fyzicky jiných fontů (když si jej pomocí vftovp
převedete do čitelné podoby, můžete se podívat, co vlastně dělá).

Já jsem vždy OpenType používal buď v XeLaTeXu, nebo v luaLaTeXu,
protože font nainstaluju ve svém operačním systému a o víc se nemusím
starat, o výběr fontu se postará fontspec. Petr Olšák to udělal v
OPmac pro plain XeTeX.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/