[cstex] TLMGR v TexLive negeneruje formát pdfcsplain.fmt

Petr Sojka sojka at fi.muni.cz
Thu Jun 6 14:00:33 CEST 2013

On Thu, Jun 06, 2013 at 04:11:17AM -0700, Řehoř J. Žáček wrote:
Dobrý den,
> omlouvám se, že jsem nepopsal více, co jsem vlastně dělal... Napravuji.
> 1. spustil jsem tlmgr a odkomentoval v souboru texlive\2012\texmf\web2c\fmtutil.cnf řádky do této podoby:
>
> # from csplain:
> csplain pdftex - -etex -enc csplain-utf8.ini
> pdfcsplain pdftex - -etex -enc csplain-utf8.ini
> pdfcsplain xetex - -etex csplain.ini
> pdfcsplain luatex - -etex csplain.ini
>
> 2. v tlmgr jsem zvolil z menu "akce/znovu vytvořit všechny formáty" a zkontroloval, zdali se vytvořil ve složce "texlive\2012\texmf-var\web2c\xetex" soubor pdfcsplain.fmt A nevytvořil.

> [...]

Diky, .logy jsou cesta ke zjisteni, kde delate chybu.
Kdyz Vas log prohlednu:
sojka at hador:~/Download$ grep dump\ on\ file Update.log |wc -l
38
sojka at hador:~/Download$ grep dump\ on\ file Update.log |grep csplain |
wc -l
0

tak z toho pulmegabajtoveho souboru je zrejme, ze
- negenerujete zadnou z verzi formatovych souboru csplainu
  (kdyz date grepovat csplain zjistite, ze se vyskytuje pri generovani
  cslatexu).
- generujete 38 formatovych souboru -- opravdu je vsechny potrebujete
  a pouzivate?
  bohuzel tlak na to, aby vse bylo odkomentovano v konfiguracnich
  souborech jde proti proklamovanemu principu minimalismu --
  to vede k zahlcovani disku nepotrebnymi formatovymi soubory :-(.
  Navic v TeXlive existuje mechanismus dogenerovavani format filu
  on-the-fly pri prvnim uziti (mktexfmt).

Z toho, co jste napsal je ma pracovni hypoteza ze fmtutil-sys
pouzil texlive\2012\texmf-var\web2c\fmtutil.cnf
misto Vami editovaneho a proto to nedopadlo jak jste cekal.

Navrhuji vyzkouset reseni navrzene p. Wagnerem, a to vytvoreni triradkoveho
texlive\2012\texmf-var\web2c\fmtutil-local.cnf a spusteni
fmtutil-sys -missing

Pokud bude fungovat, navrhuji reportovat tuto variantu jako overenou a
doporucovanou, a zduraznit spravne umisteni meneneho konfiguracniho
adresare.

Pokud fungovat nebude, obavam se, ze se budete muset blize
seznamit s mechanismem hledani souboru a knihovnou kpathsea.
Nevim jak pod windows, ale pod unixem je program kpsewhich,
pomoci ktereho muzete zjistit, kde se dany soubor (v tomto pripade
fmtutil.cnf) hleda (knihovnu linkuji vsechny programy vcetne fmtutil-sys)
a najde (patrne se pri Vasem generovani nasel jiny soubor nez
ve kterem jste odkomentoval ty tri radky).

Ja napriklad dostavam
sojka at hador:~/Download$ kpsewhich fmtutil.cnf
/packages/share/texlive-2012/texmf-var/web2c/fmtutil.cnf
a tak vidim, ze nastaveni cest je takove, ze se
jako primarni se najde konfigurak z adresare texmf-var

Snad to pomuze

S pozdravem
Petr Sojka