[cstex] Program vlna

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Mon Jun 3 18:52:57 CEST 2013

Dne 3. června 2013 18:30 Jaroslav Hajtmar <hajtmar at gyza.cz> napsal(a):
> [...]
> Veškeré kódování mám dnes již UTF-8 a zatím jsem nenarazil na případ, že by
> to nefungovalo.
> Program Vlna volám přímo z textového editoru PSPAD a volám jím vlastně dávku
> vlnkuj.bat, ve které je příkaz:
> vlna.exe -v KkSsVvZzOoUuAaIi %1, kde se za parametr dosazuje název souboru.
>
> Když ale nad tím teď tak přemýšlím, musím uznat, že občas musím tu dávku
> volat i několikrát (nevím z jakého důvodu to někdy napoprvé neproběhne) -
> mám na to nastavený HOTKEY. Možná je to ale v mém případě dáno chováním a

Ve Windows to může být tím, že je v daném okamžiku soubor otevřen
ještě v jiném programu, pak jej vlna nemůže přepsat. Já ten program
používám v linuxu z příkazového řádku i v kódování UTF-8 a zatím jsem
nenarazil na žádný problém. Kódování UTF-8 je totiž uděláno tak, že
příslušné neslabičné předložky a spojky mají identický kód jako v
ASCII a program se nemůže zmýlit, i když UTF-8 korektně nečte.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/