[cstex] Footnoterule

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Fri Jan 11 15:37:31 CET 2013

Dne 11. ledna 2013 14:32 Milan Vancura <milan at ucw.cz> napsal(a):

> Ano, mnohem užitečnějši než takovéto potřeby přesvědčit celý svět by bylo
> stvořit katalog těch LaTeXových balíčků včetně údajů jako které se spolu
> nesnáší, jaké nejsou počeštěné atp. - aby se v tom mohl někdo vyznat narozdíl
> od toho chaosu, co je teď.

Katalog je na CTAN. Pochybuju, že by to někdo z CSTUGu dokázal udělat
lépe. Vzájemné konflikty jsou velká neznámá. Nevím o nikom, kdo by měl
sílu vyzkoušet všechny teoreticky možné kombinace. Pokud jde o
počeštění, je otázka, co je tím myšleno. Česká linka nad poznámkou
určitě nebude jiná než italská, takže z pohledu maker je počeštěno
vše. Pokud jde o dokumentaci v češtině či slovenštině, pak až na
výjimky není počeštěno nic, existuje česko-slovenský manuál k TeX
Live, jeden můj balíček má i dokumentaci v češtině, jeden má
dokumentaci pouze v češtině a pak už vím jen o českých návodech k
makrům Petra Olšáka. Viděl jsem také návod k jednomu balíčku, kde jsem
dokázal přečíst pouze na první stránce větu "bismi l-lahi ar-rahmani
ar-rahimi" (ﷵ) a dál už nic, protože je vše psáno pouze persky.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/